top of page

איך חוזרים לשגרת מסכים שפויה אחרי החופש הגדול

טיפים חשובים לניהול שיחה דיגיטלית מוצלחת עם הילדים לקראת החזרה ללימודים.

עוד שבוע זה נ-ג-מ-ר. תחושות של הקלה המלוות בעייפות גדולה מציפות את כולנו. אז בין רכישת ספרי הלימוד, איתור הציוד ההכרחי, הניסיונות המהוססים שלנו להחזיר את הבית לשגרה וכמובן החזרת כובע נהג ההסעות לראשינו, חשוב גם שנעצור לרגע ונמצא זמן לשיחה כנה ואמיתית על החיים שלנו ברשת.

אנחנו בהורשת חושבים שהימים האחרונים של אוגוסט הם הזמן המושלם בשבילנו לשיחת רענון ותיאום ציפיות עם הילדים על ההתנהלות שלהם ברשת והמעורבות שלנו כהורים גם בחיים הווירטואליים שלהם.

בתמונה:אמא לא עייפה לפני החופש הגדול

דגשים לשיחה דיגיטלית עם הילדים:

ריכזנו עבורכם כמה טיפים מכוונים וחשובים לשיחת "הכן ילדך לרשת" לקראת שנת הלימודים הקרובה. כמובן שכל הורה יכול ואף צריך לבחור בעצות ובדרכים המתאימות לו לנהל עם ילדיו שיחה שכזאת בהתאם לגיל הילד, האופי שלו והדברים שחשובים לכם כהורים בהתנהלות מולו, אבל בכל זאת אלה הדגשים שלנו:

1. אנחנו כן מגבילים זמן מסך: החופש מסתיים ובואו נודה על האמת.. גם גבולות השימוש במסך בוודאי נמתחו לטובת השקט והתעסוקה של הילדים.. זה בסדר. אבל זה הזמן לדבר על זה עם הילדים ולקבוע את גבולות המסך שמתאימים לכם.

אפשר להגיד: "אנחנו יודעים שבקיץ אפשרנו לך להיות יותר זמן עם הנייד, אבל עכשיו נכנסים לשגרה וחשוב לנו לקבוע יחד זמנים עם ובלי מסכים בבית".

2. לא הולכים לישון עם מסכים: משאירים את הנייד והטבלט מחוץ לחדר השינה. קובעים שעת התנתקות משפחתית ואזור טעינה משותף והולכים לישון בלי מסך... נסו את זה קודם בעצמכם ורק אז גייסו גם את הילדים לניסוי. אפשר להגיד: "אנחנו כבר שבוע מצליחים להתנתק מהנייד בתשע בערב והגענו להחלטה שחשוב לנו שכולם בבית יתנתקו ממסכים בערב וגם נטעין את הטלפונים מחוץ לחדרי השינה".

3. מזמינים לדיאלוג מכבד ולא שיפוטי על החיים ברשת: מדברים עם הילדים על כך שחשוב לנו להיות חלק מחייהם ברשת. מדגישים שאנו רוצים להיות מעורבים דווקא בגלל שאנו מבינים ומקבלים את זה שחלק נכבד מחייהם מתרחש שם. אפשר להגיד: "פעם היה לי יותר קשה להתחבר למסכים ולרשת, היום אני מבין שזה חלק מהחיים של כולנו ונראה לי חשוב שנדבר בבית גם על חוויות שאנחנו עוברים ברשת".

4. ערכים משפחתיים גם ברשת: מדברים בשיחה על הערכים שחשובים לכם כהורים בבית ועל כמה חשוב שהערכים האלה ינחו את ההתנהגות של הילדים גם ברשת. חושבים על לפחות שלושה ערכים שחשובים לכם כמשפחה וישפיעו על ההתנהלות שלכם ברשת. למשל: "אצלנו בבית מדברים בכבוד לאנשים וחשוב שגם בווטסאפ תזכרו את זה" או "אנחנו מאמינים בעזרה ופרגון לילדים אחרים גם ברשת".

5. לא משתפים פעולה עם התנהגות פוגענית ברשת: מעודדים את הילדים לא להגיב לפוסטים או הודעות פוגעניות, מנסים לתמוך במי שפגעו בו ומספרים למבוגר על הפגיעה (גם אם היא "בקטנה"). אפשר להגיד: "אצלנו בבית לוקחים אחריות על ההתנהגות שלנו ברשת, לא כותבים דברים פוגעניים וגם לא משתפים פעולה עם אחרים שפוגעים. וכן. גם חחחחח זאת תגובה פוגעת".

6. מחפשים עניין משותף ברשת: מתחברים לילדים דרך אפליקציות או משחקים או תוכנת לימוד משותפת (תודו שחיפשתם תירוץ לחזק את האנגלית שלכם לפני הטיול הבא). מצאו אפליקציה או משחק שיעניין אתכם ואת הילדים והקדישו זמן משותף לפעילות משפחתית ברשת. אפשר למשל לבקש הדרכה על אפליקציה מעניינת.

אפשר להגיד: "מה זה הדבר הזה קהוט? בואו נכין חידון אינטראקטיבי לראש השנה!"

7. לא כותבים דברים שאולי נתחרט עליהם ברשת: מדברים עם הילדים על ויסות תגובות ברשת. עוצרים לפני שכותבים ועוצרים שוב לפני שלוחצים על ה"שלח". כדאי ואף רצוי לפתוח קבוצה משפחתית ולתרגל את זה שם. אפשר להגיד: "השבוע כתבתי דברים שהתחרטתי עליהם כי נורא כעסתי באותו רגע. חשוב לי שתלמדו מהניסיון שלי ותחשבו תמיד טוב טוב לפני שאתם כותבים ושולחים תגובה ברשת".

8. משתפים ונותנים דוגמאות מהחיים שלנו ברשת: מפתחים נושאי שיחה סביב התנהלות של ילדים ומבוגרים ברשתות החברתיות, נותנים דוגמאות מהחיים שלנו ופותחים דלת לשיח משותף על החיים ברשת. אפשר להגיד: "אתם לא תאמינו מה שלחו לי היום בווטסאפ! זאת טעות גדולה לכתוב משהו כזה ברשת..."

9. חותמים על הסכם סלולרי עם הילדים: הסכם סלולרי הוא תנאי הכרחי לשימוש של הילדים בניידים. זה הזמן להוריד מהאתר של הורשת* (horeshet.com) את ההסכם שמתאים לגיל הילדים שלכם ולשבת לשיחה פתוחה על הסעיפים שחשובים לכם בחוזה. אם כבר חתמתם עם הילדים על הסכם אז זה הזמן המתאים לרענן את הדיאלוג על הסעיפים השונים.


אז זהו. אתם מוזמנים לבקר בעמוד העסקי של מרכז הורשת בפייסבוק יש שם עוד הרבה מידע וטיפים וכמובן גם במדור שאלות ותשובות באתר שלנו: horeshet.com


אנחנו סומכים עליכם שאם קראתם עד כאן תמצאו את הזמן והמקום הנכון לשיחה בגובה המסך עם הילדים. שתפו את הכתבה אם אהבתם והצטרפו אלינו לשינוי. כי להיות הורה מעורב זה להיות הורשת, לא?

*החוזים של הורשת ניתנים להורדה בחינם מהאתר עד סוף חודש ספטמבר, 2016.




פוסטים נוספים:
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page