פסיכולוגית ומנחת קבוצות
רכזת פרויקטים
צוות הורשת:
שרון קייזר-הלר
מנכ"לית ומייסדת
פסיכולוגית חינוכית מומחית
אלון דינור
פסיכולוג חינוכי
ושותף מייסד
אוריה חורש
פסיכולוגית חינוכית ומרצה
מי אנחנו
הורשת פועלת בפריסה ארצית מאז שנת 2016 לקידום התנהלות בטוחה ותקשורת חיובית ברשת באמצעות הרצאות, סדנאות, הדרכות והשתלמויות מקצועיות.
אנשי הצוות של הורשת הינם פסיכולוגים חינוכיים בהכשרתם, בעלי ותק ושנים של ניסיון בעבודה עם ילדים, נוער, הורים ומערכות חינוכיות. אנו מתמחים בעבודה פרטנית , טיפולית ומערכתית עם תלמידים, הורים וצוותים חינוכיים. בהורשת אנו מפתחים ומטמיעים תכניות התערבות מותאמות אישית לצרכי הילדים, ההורים והמערכות עימם אנו עובדים.
אנשי הצוות של הורשת מתמחים ומיומנים גם בטיפול בילדים ובני נוער שעברו פגיעות נפשיות ברשת ומסייעים להם ולסביבתם במניעה והתמודדות עם פגיעות ברשת.
במהלך השנים האחרונות זכינו ללוות אלפי ילדים, בני נוער, הורים ומחנכים וסייענו להם בביסוס של דרכי התנהלות בטוחות, ערכיות וחיוביות גם במרחב הווירטואלי.
ההרצאות, הסדנאות וההדרכות שלנו פותחו על ידי מיטב המומחים בתחום והם מבוססים על שילוב של ניסיון וידע מעולם הפסיכולוגיה החינוכית ועולם הסייבר והבטיחות ברשת.
בחזון שלנו אנו שואפים לחבר בין עולמות ודורות ולהוביל שינוי חברתי אמיתי במתרחש בזירה הווירטואלית בארץ ובעולם.
עקרונות היסוד של הורשת - מודל מוג"ן ברשת
בהורשת פיתחנו עבורכם מודל הדרכה יחודי בן ארבעה שלבים פשוטים המסייעים בביסוס של בטיחות ומוגנות
ברשת של כל בני הבית:
מו"גן ברשת: מודעות, ויסות, גבולות, נוכחות הורית
מודעות: לומדים את המרחבים הוירטואליים של כל בני הבית, מפחיתים את השימוש בביטויים של התנגדות וביקורת ומוצאים דרך לדיאלוג אמיתי ופתוח עם הילדים סביב החיים ברשת.
ויסות: פיתוח מנגנונים של השהיית תגובה ובניית מעצורים מול המקלדת.
לומדים יחד תוך כדי הדגמה אישית שלא חייבים לענות לכל הודעה או סטטוס ולא חייבים להגיב בעיקר לא כשאני נסער.
גבולות ברורים: מנסחים יחד את חוקי הבית. לא הכל מותר ופרוץ ברשת ויש מקום לביסוס של גבולות וסמכות הורית גם ברשת. יחד אנו מפתחים מנגנונים של בקרה עצמית וחשיבה גם על מי שיושב בצידו השני של המסך.
נוכחות הורית: מכניסים את השיח הוירטואלי לתוך הבית ולכיתה ומכניסים את ההורים למרחבי הרשת. הרשת היא לא מקום פרטי ואנחנו לא חודרים למרחב פרטי מעצם המעורבות שלנו שם.
אל תשאירו אותם לבד.
זוהי חובתנו ללמד אותם איך להתנהל ברשת ולהיות מעורבים בחייהם גם שם.
כתבו עלינו
"דבר אחד בטוח: ככל שעובר הזמן נראה כי דרכי התקשורת והקבוצות החדשות כאן כדי להישאר, ואנחנו כהורים, כאנשי טיפול וכאנשי חינוך נהיה חייבים להתעורר, להוריד את העיניים למסך ולהנכיח את עצמנו גם שם. בסופו של דבר צריך לחזור לאותה נוסחה ישנה ומנצחת: אם נלמד את השפה שלהם ונהיה איתם שם נוכל לפתח מעורבות, הנכחה וסמכות גם ברשת. מעורבות כזאת תאפשר לנו קשר ודיאלוג מסוג אחר עם הילדים, ולא פחות חשוב מכך – היא תסייע להם להתנהל במרחבים הווירטואליים בצורה נעימה, מאפשרת ובטוחה יותר עבורם."
"החיים שמתחת לפני הרשת"
למאמר המלא באתר "פסיכולוגיה עברית"
"Working with different groups of teens we have developed new methods for dealing with cyber group bullies, emphasizing and empowering the important role of the Bystanders (whom we refer to as "By-Readers"). In this article I will explore the work I have being doing with these teens and the changes we have managed to accomplish through building and reinforcing the important role of the "By-Readers"
מתוך ההרצאה של שרון בכנס בינלאומי באירלנד
"אין לי מילים לתאר את חשיבות העניין ואת הדרך הנפלאה שבה הדברים הועברו. חשתי כי אין אף אחד שיצא מהשיחה עם אמירה ש"אצלי זה לא יקרה", אלא באופן מאד עדין ומכבד כולנו קיבלנו את התחושה שאצל כל אחד מאיתנו יש הרבה עבודה לעשות"
נעמה, מנהלת בי"ס בירושלים
"הפסיכולוגיות חפרו רק קצת. עזרו לנו ללמוד להיות מנהלים טובים של עצמנו ברשת אבל גם אנחנו לימדנו אותם על החיים של הילדים בווצאפ. האמת שהיה נחמד. העיקר שלא חפרתם!!!"
מתוך פידבק של סדנא לכיתות ו', ירושלים.
עו"ד אילת שגיב
חוזים ועריכה משפטית
"תודה רבה לרוני ושרון מהורשת על התמיכה והליווי שקיבלנו בסדנא ואחריה. עזר לנו מאד לעשות סדר בווצאפ של כל המשפחה.
למדנו איך להיות עם הילדים ביחד ברשת אבל הכי הכי חשוב למדנו איך לא להיות כל הזמן בטלפון בעצמנו! בזכותכם השינוי מורגש אצלנו כל יום בבית. אגב היינו קטני אמונה. כולנו מכבים את הטלפון בערב ומדליקים רק כשקמים בבוקר! :)
תודה ע-נ-ק-י-ת!
משפחת הראל, מודיעין