top of page

מה 'כפת לי?! שואלים את אביגיל


תשאלו את אביגיל

הי. קוראים לי אביגיל. אני בת 11.5 ולומדת בירושלים.

אני רוקדת היפהופ ומודרני ומנגנת בחליל צד כבר שלוש שנים בקונסרבטוריון "הסדנה" בירושלים. יש לי שלוש אחיות וכולם אצלנו במשפחה אוהבים לנגן.. ככה זה כנראה כששני ההורים שלך מוסיקאים ואבא שלך בונה כינורות כמקצוע.. אבל בנוסף לריקוד ולנגינה אני מאד מאד אוהבת זמן איכות עם הטלפון שלי... זאת אחת הדרכים הכי חשובות לילדים היום להיות בקשר עם חברים וחברות. הרעיון של הבלוג הזה התחיל מזה שלימדתי את שרון, חברה של אמא שלי, איך לשנות את ההגדרות שלה באינסטגרם ודיברנו קצת וחשבנו שיהיה נחמד מדי פעם לתת דוגמאות והסברים לאפליקציות ומשחקים שילדים אוהבים ומבוגרים מכירים קצת פחות.


אז האפליקציה הראשונה שחשבתי עליה כי היא מאד שימושית היא אינסטגרם (ולא אנחנו לא אוהבים להגיד אינסטוש אלא אינסטגרם או אינסטה).

אז מה זה בכלל אינסטה? אינסטגרם זאת רשת חברתית שהמון אנשים שותפים לה. אפשר להכיר שם אנשים שמתחברים אליהם ולהיות בקשר עם אנשים שכבר מכירים. רוב השימוש באינסטגרם הוא שיתוף של תמונות אבל אנחנו אוהבים לעשות שם עוד הרבה הרבה דברים.


סטורי - זה בעצם המקום באינסטה שאתה מעדכן בו דברים על היום שלך, הכוונה לדברים שאתה עושה לאורך היום. אפשר לראות סטורים של אחרים וככה לדעת ולעקוב אחרי מה שהם עושים. אפשר כל יום לכתוב סטורי על היום שלך וזה כמו יומן בעצם שאתה מעדכן אחרים מה אתה עושה. עקרונית רק העוקבים שאישרת יכולים לראות מה יש בסטורי שלך. אלא אם כן החשבון שלך מוגדר כפתוח ואז כולם יכולים לראות מה אתה עושה. אנחנו משתמשים המון בסטורי לאורך היום, אפשר לעשות סרטון או תמונה. אפשר לעשות בומרנג שזה סרטון קצר שכאילו חוזר על עצמו כזה (רואים את אותו הדבר שוב ושוב).


באינסטגרם יש כל מני סוגים של עמודים כמו עמודים פרטיים שבהם מעלים תמונות שלך ודברים כאלה. ומקבלים לייקים ותגובות קצרות (ולא ארוכות וחופרות כמו בפייסבוק). יש עמודי דעות - אנשים ששולחים דעות באופן אנונימי - מביעים את דעתם ומקבלים כל מני תגובות מאחרים. יש עוד כל מני סוגי עמודים אחרים כמו למשל משחקים שמשתפים את העוקבים שלך בהם. נגיד למשל יש משחק כזה שנקרא: "מי עף?" שבו מעלים כל מני תמונות של אנשים בצילום אחד ואנשים כותבים בתגובות מי לדעתם עף=מי חושבים שלא צריך להיות במשחק. ואז מי שהעלה את התמונות סופר את הקולות ומי שהצביעו לו הכי הרבה עף מהמשחק. יש עמודי הלפוסט בהם מעלים על מני עיצובים שמעצבים בטלפון בכל מני סוגים של עריכות ואפליקציות מיוחדות ומקבלים לייקים ותגובות. זה לא סתם תמונה שלך או משהו. אלא תמונה שעיצבת איכשהו מיוחד. יש עמודי Life Style בהם מעלים כל מני פוסטים בנושאים של טיפוח או בגדים וכאלה.


עוקבים זה אנשים שבעצם מעוניינים לראות את התוכן שלך ומעוניינים לקרוא את את הדברים שאתה כותב. ורוב הילדים שאני בקשר איתם והם עוקבים אחריי ואני אחריהם זה רק אחרי שהם ביקשו אישור לעקוב ואני אישרתי. ולא כל מי שעוקב שלך אתה גם עוקב שלו. גם אם אישרת לחברה לעקוב אחריך את עדיין צריכה לבקש איתשור שלה כדי לעקוב אחריה. כל זה כמובן בתנאי שהייתם חכמים מספיק לשנות את הגדרות הפרטיות שלכם כדי שלא כל העולם יוכל לעקוב אחריכם ולכתוב לכם, אלא רק מי שאתם מאשרים. בקיצור שנו את ההגדרות שלכם ל"חשבון פרטי" או private account. ו... זהו בינתיים!



פוסטים נוספים:
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page